FAQ :

Veelgestelde vragen voor particulieren

Voor “Private Hospitality”-abonnementen is de exploitant van een laadpaal wettelijk verplicht om verbruikers schriftelijk op een leesbare, zichtbare en ondubbelzinnige manier te informeren over de toegepaste tarieven. De toegepaste verbruikstarieven (kWh, sessie en per uur) blijven te allen tijde de verantwoordelijkheid van de exploitant van de laadpaal. De prijs die de verbruiker daadwerkelijk betaalt, zal variëren afhankelijk van de kosten die EZCharge en/of zijn eigen kaartaanbieder (MSP) in rekening brengen.

Maandelijks worden er afschriften en creditnota’s verstuurd. Betalingen en terugbetalingen worden binnen 30 dagen uitgevoerd, in overeenstemming met onze algemene verkoopvoorwaarden.

De prijs van een laadbeurt hangt af van verschillende factoren:

  • De capaciteit van uw batterij
  • Het type laadpaal waarmee u verbinding gaat maken
  • De verschillende tarieven vastgelegd door de eigenaar van de laadpaal
  • De roamingkosten toegepast door de operatoren

Met onze EZCharge-applicatie kunt u de prijs van een laadpaal bekijken alvorens u gaat opladen. U kunt dan de aantrekkelijkste laadpaal kiezen.

EZCharge rekent zo weinig mogelijk kosten aan. Daarom brengen wij alleen roamingkosten (10% per kWh) in rekening als u uw EZCharge-kaart gebruikt bij een laadpaal die door een andere operator wordt beheerd. Als EZCharge de laadpaal beheert waar u uw voertuig wilt opladen, betaalt u de prijs die door de eigenaar van de laadpaal is vastgelegd. EZCharge neemt in dit geval geen commissie.

Roamingkosten zijn kosten die erbij komen wanneer u van netwerk verandert (andere operator). Als u een EZCharge-kaart heeft en u oplaadt bij een laadpaal die niet rechtstreeks door ons beheerd wordt, worden er kosten aangerekend.

Onze roamingkosten bedragen 10% van de prijs per kWh voor de laadpaal. Houd er rekening mee dat de operator van de laadpaal ook roamingkosten in rekening kan brengen. Let hier dus altijd goed op!

Heeft u extra hulp nodig?

Hulp nodig?

Wij zijn er voor u!

Wij verontschuldigen ons voor het feit dat onze telefoonlijn niet altijd beschikbaar is. Voor een snelle en efficiënte verwerking raden wij u aan onze online formulieren te gebruiken. Dit stelt ons in staat om:

  • Uw verzoek door te verwijzen naar de juiste dienst,
  • Noodsituaties voorrang te geven,
  • U sneller en nauwkeuriger antwoord te geven.

Vergeet niet uw spamberichten te controleren: Onze antwoorden kunnen soms daar belanden.